Followers

June 22, 2014

Posted by reza ahmad | File under :
dah lama tak berblog ni.. kawan2 pon tah kmana... pastu pejam mata jap je da nak puasa da, dijagkakan puasa 29 ni, hr ni pon da pon 22 da.. sedih je puasa sorang2 kat perantauan ni.. da brapa bulan tak balik, bukan tak mau balik, banyak kekangan yang ada. sedih tgk org lain balik kg, aku pon ingn nak balik juga... tak pela raya jela nanti... sejak 3 bulan kebelakangan ni memang banyka dugaan yang ALLAH bagi, kalau nk ngs da lama da nangis..hehe.. same tu dok dengar lagu nak pose ni layan feeling jugak la..


puasa ni kompem x dapt balik.. sdhnyer.. ingin nk pose ngn keluarga kat johor tu, ingat kalau buka puasa mesti ade air cincau, kalau aku ade biasanya aku yang akan buat air tu, kol 6 dekat2 nak buka puasa aku ladok g dapur, dok cincang2 cincau tu pakai pisau sampai hantur, pastu buh dalam jag besar, capur gula, kalau ade ais tambah skali, sdp wooo puasa2 minum air batu, yumyy2 kate org, pastu wajib ade mee goreng

biasanya beli mee lambak RM1.00
 pastu wajib ade karipap lagi best, perghh...

karipap 3 sehengget
pastu ngn cincau lak ngn teh panas...

meleleh tgk

air teh mak buat
tapi smua tu angan2 aku jela.. dok kat perantauan ni buka pon air biasa je, nak kena jimat kali ni, aku dok bebel pon bukan ade sape bace pon... haha.. yela kan da lama x tulis.. tp serius sedih. yela mak abah abg kat kg, ingn nak buka sama, sahur sama, aku tau dugaan aku sejak akhr2 sebab ni ujian untuk aku, in sy allah nanti ade ganjaran lagii besar untk aku, so kne la sabr.. zaman belajar ngn zaman kerja lain die punya sdh.. sumpah belajar lagi best... aku harap kesusahan aku ni berakhr cpt.. kdg pk x larat da camni.. cuma sllu pk +ve.. tiap jadi ada hikmah.. kan kan kan? sape la aku tanye.. mmg sampai kesudah xde sape jwb.. hehe.. k la selamat berpuasa lagi dalamm 6 hari je lagi.. papepon syukur ALLAH panjagkn usia nk hadap lg 1 ramadhan.. in sya ALLAH tambah lagi amal ibadat ye korang.. :)

7 comments:

Cik Sweet Pea said...

Teringat time belajor dulu....puasa di perantauan....tp sebaik ada kengkawan

reza ahmad said...

la ni da kje da.. perantauan juga huhuuuu

Miss Fatyn said...

pasang lagu raya kuat2, main mercun letupkan umah org dan bungkus n makan ketupat yg mak buat so takkan rasa terasing le.. hehehe

reza ahmad said...

ltp rmh org rya kt lokap..errr

Rina Zaidi said...

Sama la puasa kat negeri orang. Dengan Aidilfitri sekali. Krik, krik, krik. Habis praktikal, baru balik raya. *sabo je.

reza ahmad said...

ngs x sdh laaa...hee

Rina Zaidi said...

Siap sedia 1 baldi air mata kasih oren. Hahaha