Followers

August 5, 2014

Posted by reza ahmad | File under :
alkisah... toiyibbb...hehe
bnda ni berlaku pada aku tak lama dulu...
masa tu dalam pukul 10 kat petronas...
nak isik minyak...

sekitar pukul 10 (ikhsan google)
masa tu betul2 ada RM 40 je dalam poket...

bukan gambar aku, hiasan je
da sudah isik minyak...
tetibe ade sorang brader ni...
dalam lingkungan 30-an la..
dengan keadaan berpeluh datang...


brader tu: abg saya nk mintak tlg ni..
aku: ape die?
brader tu: saya punya motor pancit la...
boleh saya pinjam duit?
saya ni driver bang, pagi tadi bos saya panggil..urgent
sampai tetinggall wallet...
aku: aku yg muda remaja dipanggil abg (dalam hati je)
maaf la bang saya mmg ade duit ni je.. (jujur)

sebab kesian sgt tgk dei bepeluh2...
ngn moto honda die yang lama tu...
aku masuk balik petronas kuakan 40..
bg die 25 wlaupun die mintak 20 je..

cenggini moto die
die dok tepi tmpt yg agk glp
x pasan bocor ke x...

sebelum nk pegi tu aku bg kad nama
aku cakap nak baya nt call la..
sampi hari ni xde ppe...snyp jee...

yg mnjadi aku rase d tpu...

masa die call org srh betul tanya die..
seolah macam kenal orng tu...
alih2 je ade no tel org tu xde amek kat mane2 pon..

brader tu: (call) oi ko kat mane? aku kat ptrns **** **** ni...
cakap dalam nada marah kat orang tu...
masa tu aku x syak pape...
dan rushing nk balik da malam...
da balik pk2 kena tipu da..
pada aku bukan bekira apa..
kalau betul xde duit nak baya
xpe aku halalkan..

bukan nk riak becerita.. hnya bekongsi..

moga ALLAH bg die rezeki yg bagus...
jadikan dia org senang...







4 comments:

Miss Fatyn said...

duit tak penting. Nyawa yang penting. ppe pun bersyukur allah masih selamatkan kita. Halalkanlah duit tu. Mungkin dengan rm25 tu allah nak bg lebih lagi. kita akn tenang tapi dia yang menipu takkan tenang sampai bila2 hanya dengan rm25 tu.. hehe.. jadi penasihat plak.

* ingatkan cerita kurma yusuf taiyob tadi sb alkisahnya taiyoobbbb... hahaha

Cik Shazwani said...

If wanie ad org mnx tlong ckp mnyk hbes,motr rosak or pncit waktu mlm. Mesti nak tlong. Sebab kesian. Pada yg mnipu, tak apa ALLAH kan ad.

Teena Tna said...

Biarlah org tu, yg penting kita ikhlas nk tolong. Moga2 Allah luaskan lagi rezeki kita =)

reza ahmad said...

+Miss Fatyn: penasihat 25%.. hehee.. halalkan jelaa kn.. sob sob :(
+cik shazwani: niat nk tlg tp kne tpu :(

+Teena Tna: aminn... hrap cmtu.. ade hikmah.. :)